Τσακίρη Δέσποινα PDF Εκτύπωση

 

 

Δέσποινα Τσακίρη

Καθηγήτρια
 
Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
 
Γνωστικό Αντικείμενο:

«Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση»
 
 
 
Τόπος γέννησης : Αλεξάνδρεια Αιγύπτου
Τηλέφωνο εργασίας : 27410-74355
Fax : 27410-74990
e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.  / Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.


 

Πλήρες Βιογραφικό Σημείωμα

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Η Δέσποινα Τσακίρη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Προερχόμενη από τον ακαδημαϊκό χώρο των Επιστημών της Εκπαίδευσης, ασχολείται με την αξιολόγηση προσώπων και δράσεων στον εκπαιδευτικό θεσμό, την οποία διερευνά ως κοινωνικό πράττειν της θεσμισμένης κριτικής λειτουργίας στην εκπαίδευση μέσα από τις διαδικασίες έλεγχου, λογοδοσίας και αναστοχαστικής αξιολόγησης. Εμπνεόμενη από την καστοριαδική σκέψη εστιάζει στο φαντασιακό στοιχείο της αξιολόγησης, προκειμένου να κατανοήσει και να ερμηνεύσει τις καθημερινές διυποκειμενικές συμπεριφορές στο σχολικό θεσμό, τις εκπαιδευτικές συλλογικές δράσεις και τα εκπαιδευτικά προτάγματα.
Σπούδασε και έζησε στο Παρίσι πολλά χρόνια (1982-1998) έχοντας μια διδακτική και ερευνητική δραστηριότητα στο Πανεπιστήμιο ParisX-Nanterre. Ερχόμενη στην Ελλάδα εργάστηκε στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας από το 1998 έως το 2005 όπου διορίσθηκε Επίκουρη Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Το διδακτικό της έργο στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου περιλαμβάνει:

Α. Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

1.Αυτοδύναμη διδασκαλία στο πλαίσιο του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών των μαθημάτων:

  • «Ο θεσμός της σχολικής αξιολόγησης των μαθητών: Μίκρο-μάκρο κοινωνιολογικές προσεγγίσεις»
  • «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων και των εκπαιδευτικών συστημάτων»
  • «Αξιολόγηση και εφαρμοσμένες εκπαιδευτικές πολιτικές»
  • «Βασικές αρχές Συμβουλευτικής και διαχείρισης ομάδων»
  • «Σχεδιασμός αξιολόγησης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και ανάλυση εκπαιδευτικών πολιτικών»
  • «Η θέσμιση της σχολικής αξιολόγησης : Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις εκπαιδευτικών πολιτικών»
  • «Σχεδιασμός αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας ως θεσμική διαδικασία άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής»
  • «Αντισταθμιστικές Πολιτικές και Θετική Διάκριση. Μελέτη Περίπτωσης οι ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας)» (Ειδικά θέματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής)

2.Επίβλεψη Σχεδίων Έρευνας Πρακτικής Άσκησης

3.Επίβλεψη Πτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών

Β. Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

1. Συντονίστρια στην ειδίκευση «Εκπαιδευτικά προγράμματα και υλικό (Συμβατικές και e-Μορφές): Πολιτικές και Πρακτικές» του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Εκπαιδευτική Πολιτική : Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Διοίκηση» (Ιανουάριος 2018-παρόν)

2. Αυτοδύναμη διδασκαλία στην ειδίκευση «Εκπαιδευτικά προγράμματα και υλικό (Συμβατικές και e-Μορφές): Πολιτικές και Πρακτικές» των μαθημάτων:

3.Αυτοδύναμη διδασκαλία στην ειδίκευση «Εκπαιδευτική πολιτική και Διοίκηση» των μαθημάτων:

3.Επίβλεψη Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών

Γ. Επίβλεψη Διδακτορικών Διατριβών

Άλλες Επιστημονικές Δραστηριότητες

  1. 1.Συμμετοχή σε τριμελείς επιτροπές και εκλεκτορικά σώματα ως εξωτερικός κριτής
  2. 2.Συμμετοχή σε τριμελείς επιτροπές και εκλεκτορικά σώματα ως εσωτερικός κριτής
  3. 3.Συμμετοχή σε επταμελείς εξεταστικές επιτροπές για την κρίση διδακτορικών διατριβών
  4. 4.Ακαδημαϊκές και Επιστημονικές και Διοικητικές αρμοδιότητες:
  • Πρόεδρος της ΟΜΕΑ του Τμήματος (2018-παρόν)
  • Μέλος της Κοσμητείας της Σχολής Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (2018-παρόν)
  • Μέλος της Επιτροπής Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (2018-παρόν)
  • Μέλος της Επιτροπής Προγράμματος Σπουδών (2018-παρόν)
  • Μέλος της επιτροπής αξιολόγησης των αιτήσεων εκπόνησης διδακτορικών διατριβών που εμπίπτουν στο πεδίο της Εκπαιδευτικής Πολιτικής
  • Συντονίστρια της ειδίκευσης Εκπαιδευτικά προγράμματα και υλικό (Συμβατικές και e-Μορφές): Πολιτικές και Πρακτικές» του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Εκπαιδευτική Πολιτική : Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Διοίκηση» Μεταπτυχιακού προγράμματος Σπουδών (2018-παρόν)
  • Μέλος Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων προσχολικής αγωγής, δημοτικής εκπαίδευσης και Ε.Α.Ε. (2016-03/2018)
  • Υπεύθυνη Ομάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜ.Ε.Α.) Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (2010 -2015)
  • Υπεύθυνη από την ΟΜ.Ε.Α. για τη διενέργεια και τη σύνταξη της Συμπληρωματικής Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης 2014 εν όψει της Εξωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
  • Υπεύθυνη για τη διενέργεια και τη σύνταξη Έκθεσης Αξιολόγησης του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (2010 -2011)
  • Μέλος της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Οκτώβριος 2010- 2011)
  • Πρόεδρος της Επιτροπής Εποπτείας Πειραματικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και διάχυσης της Επιστημονικής Γνώσης (2010-2011)
  • Σύμβουλος Ακαδημαϊκών Σπουδών του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής πολιτικής (2007-2015)

Ενδεικτικές δημοσιεύσεις

Διατριβές

(1994): Διδακτορικό του Πανεπιστημίου PARISVIIIVincennes à Saint-Denis στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης με Επιβλέποντα Καθηγητή τον JacquesArdoino και Πρόεδρο της Επιτροπής Κρίσης τον Κορνήλιο Καστοριάδη. Θέμα του Διδακτορικού : «Contrôleetnotationdesconnaissancesdes élèves à lEcolePrimaire : ladimensionimaginairedunmalnécessaire» (Εξέταση και βαθμολογία των γνώσεων των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου : η φαντασιακή διάσταση ενός αναγκαίου κακού).

Μνεία : Άριστα με τα Συγχαρητήρια της Εξεταστικής Επιτροπής

(1987): D.E.A. στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου PARISX-NANTERRE. Θέμα : « Lapratiqued’évaluation à l’école: Etudedesrepresentationsdumaîtreconcernatcettepratiqued’évaluation (Η πρακτική της αξιολόγησης στο σχολείο : Μελέτη των αναπαραστάσεων του δάσκαλου σε σχέση με την πρακτική αξιολόγησης).

Βιβλία – Μονογραφίες

Τσακίρη Δ., (2018) Η θέσμιση της αξιολόγησης των μαθητών και το φαντασιακό στοιχείο, Αθήνα: Μεταίχμιο:253σελ.

Marmoz, L., Moumoulidou, M., Tsakiris, D,. Stamelos, G., (Editeurs).La recherche en éducation dans un monde en crise. En Grèce et ailleurs, Paris: Harmattan :246p

Επιμέλεια ειδικού τεύχους του γαλλικού επιστημονικού περιοδικού Rechercheetformation με θέμα : «Conscienceéthiqueetpratiquesprofessionnelles» (Ηθική συνείδηση και επαγγελματικές πρακτικές), I.N.R.P. (InstitutNationaldeRecherchePédagogique) No 24, Σεπτέμβριος 1997.

Άρθρα σε διεθνή περιοδικά με κριτές και συμμετοχές σε διεθνείς τόμους

Tsakiris, D, Nikita P-D (2017)PISA in the Greek daily Press: the social significations and the relationship between the Greek society and the global education policy field in Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 4(2), p. 58-69, ISSN: 2241-9152 http://ejupunescochair.lis.upatras.gr/index.php/ejupUNESCOchair/article/view/2815/308 (ανακτήθηκε 8/08/2017   )

Tsakiris, D. (2015).Réflexions sur les politiques menées dans le domaine de la recherche éducative à partir des thèses de deuxième et troisième cycle universitaire grec : données chiffrées et question posées in Marmoz, L., Moumoulidou, M., Tsakiris, D., Stamelos, G., (Editeurs) La recherche en éducation dans un monde en crise. En Grèce et ailleurs, Paris: Harmattan: p77-90

Marmoz, L., Moumoulidou, M., Stamelos, G., Tsakiris, D., (2013). La recherche en éducation en temps de crise: l’exemple grec in Revista de Pedagogie,Anul LXI, 2:p.7-22.

Tsakiris, D. (2013).Human capital and human action in lifelong learning: questions concerning the revival of a seemingly obvious theory in Zarifis G. and Gravani M., (editors) Challenging the European Area lifelong Learning: a critical responses after a decade ongoing adjustments, UK: Spiringer:109-119.

Τsakiris, D. (2005). Psyché et imaginaire in Penser aujourd’hui avec Castoriadis. Sciences de l’homme et Sociétés, 80, 37-40.

Eurydice-Directorate-General for Education and Culture European Commission, (2002), “Key Competencies”– Συμμετοχήστησύνταξηκειμένουπουαφοράτονορισμό, τηνεπιλογήκαιτηναξιολόγησητωνβασικώνδεξιοτήτωνστηνΕλλάδα, 79-83.

Τsakiris, D. (2001). Evaluation et systèmes éducatifs dans les pays de l’Union Européenne. Les Dossiers des Sciences de l’Education, 6, 105-119.

Τsakiris, D. (2000). Imaginaire et relation pédagogique: Recherche sur la dimension  imaginaire du contrôle scolaire in Education, Communication and Counseling, Μ.Malikiosi-Loizos (Ed.), Αθήνα: ΕλληνικάΓράμματα,  98-112

Τsakiris, D. (1997). L’imaginaire dans la référence à l’éthique. Recherche et formation, 24, 83-87

Πρακτικά Διεθνών Συνεδρίων με κριτές

Τsakiris D, Samara A-T., (2018)Forms of European Governance and Education Policy: The case of Selective Schools in Greecein European Educational Research Association, ECER 2018 Bolzano Annual Conference, Inclusion and Exclusion, Resources for Educational ResearchFree University Bolzano (3- 7 /09/ 2018) (https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/23/contribution/43827/ ανακτήθηκε 20/02/2019)

Theohari I, Antoniou I, Τsakiris D,. (2018)Parental Educational Practices of “Protectionism” in the Name of a successful schoolinginEuropean Educational Research Association, ECER 2018 Bolzano Annual Conference, Inclusion and Exclusion, Resources for Educational ResearchFree University Bolzano (3- 7 /09/ 2018) (https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/23/contribution/44576/ανακτήθηκε 20/02/2019 )

 

Τσακίρη Δ.&Θεοχάρη Ι., Σαμαρά Αν.- Θ., (2018) «Αυτοαξιολόγηση στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία και τα παράδοξα στη διαμόρφωση της φήμης τους» στο 1ο Επιστημονικό Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης με θέμα «»Αξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων και των εκπαιδευτικών :Σύγχρονες τάσεις, διλήμματα και Προοπτικές στις 28-29/05/2016, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών

http://www.eletea.gr/wp-content/uploads/2018/02/PRAKTIKA_TELIKO.pdf σελ. 204-211

 

Tsakiris D, Smyrni S, Nikita D- P., 2017 «Teacher training and the case of International Baccalaureate Organisation: The emergence of a new teachers’ professional identity in light of new modes of global governance» in education in 3rd International Symposium INSITE New issues on Teacher Education, University of Thessaly (11-15 September 2015) p.437-443

Τsakiris D. , Kallimani M., Samara A-T (2017) «Written Examinations: Analysis of Institutional, Organizational and Imaginary Dimensions of Teachers’ Practices» inEuropean Educational Research Association, ECER 2017 Copenhagen Annual Conference : Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research University of Copenhagen (19/08/ 2017)

http://www.eera-ecer.de/ecerprogrammes/conference/22/contribution/41082/(ανακτήθηκε 7/09/017)

Τsakiris D, Samara A-T, Kallimani M., (2016) «An Emerging Type of ‘Privatisation’ at Public Schools and the Role of Political and Social Networks in Accessing Educational ‘Elites’» inEuropean Educational Research Association, ECER 2016 Dublin Annual ConferenceLeading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers University College Dublin(22-26/08/ 2016

http://www.eera-ecer.de/ecerprogrammes/conference/21/contribution/38672 (ανακτήθηκε 10 / 09 / 2016)  

Τsakiris D, (2016), «La pratique évaluative de l’enseignant en tant que faire social : Esquisse d’une approche de la complexité à partir d’une pratique scolaire», in XXII ème Colloque de l’AFIRSE Portugal 2015 Diversité et complexité de l’évaluation en éducation (συμμετοχήσεολομέλεια- στρογγυλότραπέζι), Université de Lisbonne – Institut de l’Education (29-31/01/ 2015) p.400-408

Τsakiris D, Theohari I, Nikita D-P,. (2015)«Policies in The pursuit of ‘Elite and Excellence’: delineating the educational ‘imaginary’ of Parents And Teachers»in European Educational Research Association, ECER 2015 Budapest Annual Conference Education and Transition - Contributions from Educational Research, University of Budapest (7- 11 /09/ 2015)

         http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/20/contribution/35592/

Tsakiris, D., Nikita, D-P., Logiotis, G. (2014). The Emergence of the global student elite: What can we Learn from IB Schools? European Educational Research Association, ECER 2014 Porto Annual Conference, The Past, Present and Future of Educational Research in Europe, University Porto, Portugal (1-5/09/2014)

http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/19/contribution/31966/

 

Tsakiris, D., Samara, T-A., Theohari., I. (2014).Parental choices regarding schools and private tutoring Organizations in Order to Ensure a successful schooling, European Educational Research Association, ECER 2014 Porto Annual Conference, The Past, Present and Future of Educational Research in Europe, University Porto, Portugal (1-5/09/2014)

http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/19/contribution/32071/

Nikita, D-P., Tsakiris, D. (2013). Greece in the globalised education context: a study of the greek daily press in relation to the PISA Programme, European Educational Research Association, ECER 2013 Instambul Annual Conference, Creativity and Innovation in Educational Research, Bahçeşehir University in Istanbul (9-13/09/2013),

www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/8/contribution/21529/

Τsakiris, D. (2010). Le développement professionnel des enseignants face aux enjeux sociétaux de l’évaluation scolaire: constatations de recherche et perspectives, 21ème Colloque de l’ADMEE-EUROPE (Association pour le Développement des Méthodologies d’Evaluation en Education), Université Catholique de Louvain, 21-23/01/2009, p. 1-14

Τsakiris, D. (2008). La pratique du contrôle et de la notation des connaissances des élèves: une épreuve identitaire pour les enseignants, ESREA Life History and Biographical Research Network:Canterbury Christ Church University, 6-9/03/2008,

p. 1-14

http://www.canterbury.ac.uk/education/cisdp/conferences/esrea/abstracts-and-papers.aspx

Tsatsaroni, A., Tsakiris, D. (2006). Researchers’ identities and identifications in the era of an audit culture, European Educational Research Association, ECER 2006 Geneva Annual Conference, Transforming Knowledge, University of Geneva(13-16/09/2006,

p.1-32

http://www.eera.ac.uk/web/eng/all/annual/2006/programme/index.html

Τsakiris, D., Tsatsaroni, A. (2006). Pratique narrative et initiation à  la pratique de la recherche: croisements possibles», ESREA Colloque du Réseau Histoires de Vie et Biographie: Université de Thessalie Volos, Grèce,  2-5/03/2006, p. 1-17

http://esrea2006.ece.uth.gr

Giust-Desprairies, F., Τsakiris, D., Manoukian, F. (2006). Recherche européenne sur les difficultés des enseignants dans la gestion de la classe: approche psychosociale clinique, 8ème Biennale de l’Education et de la Formation, Lyon, 11-14/04/2006 ((Δημοσιευμένηπερίληψη)

http://www.inrp.fr/biennale/8biennale/contrib/affich.php?&num=233

Τsakiris, D.  (2002). Les systèmes de certification en langues étrangères dans les pays l’Union européenne,  6ème Biennale de l’Education et de la Formation, Paris (3-6 Ιουλίου, p.1-4) 

http://www.inrp.fr/Acces/Biennale/6biennale/Contrib/affich.php?&NUM=280

Τsakiris, D. (1999). L’évaluation d’une formation sur la prévention du VIH-Sida: point d’appui d’une  problématisation sur la complexité et la spécificité de la démarche de ce type de formation, 4ème Biennale de l’Education et de la Formation. CD-rom, 1-4 (Πλήρεςκείμενο)

Cassotakis, M., Tsakiris, D. (1999). La réforme du système d’évaluation des élèves du Lycée: Premières évaluations, 13ème Colloque de l’ADMEE-EUROPE (Association pour le Développement des Méthodologies d’Evaluation en Education), Université de Dijon, 13-15 Σεπτεμβρίου (ΔημοσιευμένηπερίληψησετόμοκαιΠλήρεςκείμενοεργασίαςπουδιανεμήθηκεστοΣυνέδριο)

Τsakiris, D. (1999). La paideia comme étayage mutuel de l’imagination radicale et de l’imaginaire  social. Le rôle des significations imaginaires», Rencontre autour des idées mères de Cornelius Castoriadis, Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociαles, Paris, 24-25/06/1999 (Δημοσιευμένηπερίληψησετόμο)

Τsakiris, D. (1996). La dimension imaginaire du contrôle et de la notation des connaissances des élèves à l’Ecole primaire, 10ème Colloque de l’ADMEE-EUROPE (Association pour le Développement des Méthodologies d’Evaluation en Education), Université Catholique de Louvain, 18-20/ 09/1996 (Δημοσιευμένηπερίληψησετόμο)

Τsakiris, D. (1996). L’imaginaire du contrôle des élèves par et dans les livrets scolaires,  5ème Biennale de l’Education et de la Formation, Paris, 18-21/04/1996 (Δημοσιευμένηπερίληψησετόμο)

Τsakiris, D. (1995). De la pratique de l’évaluation scolaire à la formation des enseignants à  l’évaluation», 9ème Colloque de l’ADMEE-EUROPE (Association pour le Développement des Méthodologies d’Evaluation en Education), Université Catholique de Louvain, 13-15 /09/ 1995. (Δημοσιευμένηπερίληψησετόμο)

Κεφάλαια σε ελληνικά επιστημονικά βιβλία και συμμετοχή σε συλλογικούς τόμους

Τσακίρη, Δ. (2019 υπό δημοσίευση). Έρευνα και Εκπαιδευτική πολιτική στο σύγχρονο κοινωνικό-ιστορικό συγκείμενο της ασημαντότητας : Θεωρητικές κατευθύνσεις για στοχασμό. Στο Η εκπαιδευτική πολιτική στα σταυροδρόμια των Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (Επιμ) Τσακίρη Δ, και Φωτόπουλος Ν.

Τσακίρη, Δ. (2011). Δημοκρατία, νόμος, παιδεία: Η συμβολή της καστοριαδικής σκέψης στη διαύγαση της δημοκρατικής πρακτικής. Στο Γ. Οικονόμου (Επιμ), Μελέτες για τον Κορνήλιο Καστοριάδη – Η γένεση της Δημοκρατίας και η σημερινή κρίση (σελ. 233-249). Αθήνα: Ευρασία

Τσακίρη, Δ., Κοτρόζου, Α. (2011). Η έρευνα για την σχολική αξιολόγηση και η ανάλυση των αξιολογικών πρακτικών: δυο πραγματικότητες που αλληλοδιαπλέκονται. Στο Β. Οικονομίδης (Επιμ.), Εκπαίδευση και Επιμόρφωση του Εκπαιδευτικού. (σελ. 190-211) Αθήνα: Πεδίο

Τσακίρη, Δ. (2010). Κανονιστική ευταξία και παιδαγωγικές πρακτικές στο σχολικό θεσμό. Στο Β. Κουλαϊδής & Α. Τσατσαρώνη (Επιμ.), Παιδαγωγικές πρακτικές: έρευνα και εκπαιδευτική πολιτική (σελ. 225-270). Αθήνα: Μεταίχμιο.

Τσακίρη, Δ. (2010). Θεσμός, υποκείμενο, παιδεία: Μια ιχνογραφία της καστοριαδικής συμβολής. Στο Α. Αποστολόπουλος (Επιμ.), Κορνήλιος Καστοριάδης :Ο στοχαστής της αυτονομίας (σελ. 17-36). Αθήνα: Σύγχρονη Δελφική Αμφικτιονία

Τσακίρη, Δ. (2009). Οι κοινωνικές φαντασιακές σημασίες των χωρικών πρακτικών στην εκπαίδευση: η περίπτωση της διαμόρφωσης του σχολικού χάρτη φοίτησης των μαθητών. Στο Ε. Σπυριδάκης (Επιμ.), Μετασχηματισμοί του χώρου: Κοινωνικές και πολιτισμικές διαστάσεις (σελ. 397-425). Αθήνα: Νήσος.

Τσακίρη, Δ., Καπετανίδου, Μ. (2007). Θεωρίες μάθησης και δημιουργική σκέψη. Στο Β. Κουλαϊδής (Επιμ.), Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις για την Ανάπτυξη της Κριτικής-Δημιουργικής Σκέψης (σελ. 21-60). Αθήνα: Ο.ΕΠ.ΕΚ..

Τσακίρη, Δ., Καπετανίδου, Μ. (2007). Τεχνικές για την ανάπτυξη της δημιουργικής και κριτικής σκέψης. Στο Β. Κουλαϊδής (Επιμ.), Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις για την Ανάπτυξη της Κριτικής-Δημιουργικής Σκέψης (σελ. 95-120). Αθήνα: Ο.ΕΠ.ΕΚ..

Τσακίρη, Δ., Καπετανίδου, Μ. (2007). Εργαλεία αξιολόγησης για την ανάπτυξη της κριτικής και αναστοχαστικής σκέψης. Στο: Β. Κουλαϊδής (Επιμ.), Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις για την Ανάπτυξη της Κριτικής-Δημιουργικής Σκέψης (σελ. 351-374). Αθήνα: Ο.ΕΠ.ΕΚ..

Τσακίρη, Δ. (2002). Συνοπτική Παρουσίαση Δεδομένων και Πορισμάτων Ερευνών για το Νέο Σύστημα Αξιολόγησης των Μαθητών στο Ενιαίο Λύκειο. Στο: Α. Βερέβη (Επιμ.), Το Έργο «Έρευνα» 1997-2000 Συνοπτική Παρουσίαση (σελ. 469-477). Αθήνα: Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας.

Άρθρα σε ελληνικά περιοδικά με κριτές

Τσακίρη, Δ. (2007). Η αξιολόγηση των γνώσεων των μαθητών: Ερμηνευτικές προσεγγίσεις της αγωνίας των μαθητών απέναντι στην εξέταση και τη βαθμολογία.Δελτίο, 39, 19-22.

Τσακίρη, Δ. (2006). Εκπαιδευτική πολιτική και συστήματα πιστοποίησης γλωσσομάθειας ξένων γλωσσών: Συγκριτική μελέτη στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Νέα παιδεία, 118, 101-115.

Τσακίρη, Δ. (2004). Η παιδεία ως διαδικασία αμοιβαίου ερείσματος του κοινωνικού φαντασιακού και της ριζικής φαντασίας ενός αυτόνομου υποκειμένου: Ο στοχασμός του Κορνήλιου Καστοριάδη. Νέα Παιδεία, 110, 127-136.

Τσακίρη, Δ. (1999). Το φαντασιακό διακύβευμα στον σχολικό έλεγχο: σκιαγράφηση μιας Προσέγγισης. Νέα Παιδεία, 92, 64 -78

Πρακτικά ελληνικών συνεδρίων με κριτές

Τσακίρη, Δ. κ.ά (2012). Σκιαγράφηση μιας προσέγγισης της αποτίμησης της Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας: Η μετάβαση από τον προταγματικό λόγο στην εκπαιδευτική στρατηγική και στην εκπαιδευτική πρακτική. Πρακτικά Συνεδρίου με θέμα «Η Ποιότητα στην Εκπαίδευση: Τάσεις και Προοπτικές». Αθήνα 4-6 Μαΐου 2012, Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης: 757-772 σελίδες

Τσακίρη, Δ. (2007, Μάιος). Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: ποικιλότητα και συνθετότητα νέων αιτημάτων και καταστάσεων στην εκπαιδευτική πράξη - Ερευνητικές διαπιστώσεις και προοπτικές. Εισήγηση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης (ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ.) σελ. 372-379. Ανακτήθηκε από

http://www.elliepek.gr/Documents/4o_Synedrio_Eisigiseis/372_379.pdf

Τσακίρη, Δ. κ.ά. (2007). Η «Ομάδα Προβληματισμού της Κορίνθου» ως τόπος γιατη διαύγαση, τον αναστοχασμό και την αλλαγή των εκπαιδευτικώνπρακτικών. Αδημοσίευτη εργασία που εκπονήθηκε για το 8ο Συνέδριο τηςΜονάδας Μεθοδολογίας και Προγραμμάτων Εκπαίδευσης του ΤμήματοςΕπιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών με θέμα «Καινοτόμες απόπειρες που αναδύονται στοσχολείο» (Διατίθεται από τη Μονάδα Έρευνας και Τεκμηρίωσης για τηνΑνάλυση, το Σχεδιασμό και την Εφαρμογή Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων τουΤμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του ΠανεπιστημίουΠελοποννήσου): 18 σελ.

Τσακίρη, Δ., Βανταράκη, Ε., (2006). Η ανάλυση παιδαγωγικών πρακτικών : θεωρητικά ζητήματα, ερευνητικές διαπιστώσεις, ανοικτά ερωτήματα Στο Μπαγάκης Γ., (Επιμ) Εκπαιδευτικές αλλαγές, η παρέμβαση του εκπαιδευτικού και του σχολείου, Αθήνα: Μεταίχμιο: 298-303

Τσακίρη, Δ. (2003). Θεωρητικό πλαίσιο και εγκάρσια προσέγγιση μιας «Επιμόρφωσης Έρευνας», Στο Γ. Μπαγάκης (επιμ) Ο εκπαιδευτικός και η ευρωπαϊκή διάσταση στην Εκπαίδευση Αθήνα: Μεταίχμιο, 309-316

Τσακίρη, Δ. (2003). Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και οι ιδιαιτερότητές του: Ψυχοκοινωνική προσέγγιση ενός «αδύνατου» επαγγέλματος, Πρακτικά διημερίδας του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων με θέμα : «Τεχνικές διδακτικής αναπαράστασης και ο ρόλος του κοινωνιολόγου εκπαιδευτικού», Πάντειο Παν/μιο: 111-118 σελίδες

Τσακίρη, Δ. (2000, Σεπτέμβριος). Συνοπτική παρουσίαση δεδομένων και πορισμάτων ερευνών για το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών στο Ενιαίο Λύκειο. Εισήγηση στο Πανελλήνιο Συνέδριο Έρευνα για την Ελληνική Εκπαίδευση, Αθήνα. (Δημοσιευμένη περίληψη σε τόμο)

Ερευνητικά προγράμματα και πορίσματα ερευνητικών εργασιών

Τσακίρη Δ., (2018-2020) Επιστημονικά υπεύθυνη ΠΑ.ΠΕΛ του ερευνητικού έργου «Ψηφιακό χρονολόγιο της Κορινθιακής Λαογραφίας», στο πλαίσιο του προγράμματος «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ»: ΕΣΠΑ 2014-2020(υπό εξέλιξη) Ακρώνυμο : e-Sisifos, κωδικός Τ1ΕΔΚ-05640 (υπό εξέλιξη)

Τσακίρη Δ., (2017-2018 και 218-2019), Επιστημονική υπεύθυνη της διεξαγωγής της εξωτερικής αξιολόγησης του έργου «Εισαγωγή του Εθελοντισμού στα Σχολεία», που διεξάγεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω». Το συγκεκριμένο έργο υλοποιείται από το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο ΔΕΣΜΟΣ σε συνεργασία με το Ίδρυμα Λαμπράκη (υπό εξέλιξη).

Τσακίρη Δ., (2017-2019), συμμετοχή στο πρόγραμμα: «BREAKingstereotypesthroughrolemodelsandpromotingRomaintegrationinthelabormarket» με επιστημονικό υπεύθυνο τον Καθηγητή κ. Κάτση. Πρόγραμμα : ProjectImplementation (K.A. 0309) (υπό εξέλιξη)

Γαρδικιώτης Α., Γκότοβος Α., Εμβαλωτής Α., Κατσής Α., Ραβάνης Κ., Τσακίρη Δ., Χατζηνικήτα Β., (2013) στο Χατζηνικήτα Β., (επ.) Οδηγός μελέτης ΘΕ Εκπαιδευτική Έρευνα στην Πράξη (ΕΚΠ51), Πάτρα: ΕΑΠ: 41σελ

Τσακίρη Δ., (Υπεύθυνη Ομάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης Ο.ΜΕ.Α), (2013). Συμπληρωματική Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Κόρινθος, 127σελ

http://dsep.uop.gr/attachments/sumplhrwmatiki-ekthesi-2012.pdf, 127

Τσακίρη Δ., (Υπεύθυνη Ο.Μ.ΕΑ), (2013) Δημιουργία βάσης δεδομένων για τη συλλογή στοιχείων από το Εκπαιδευτικό προσωπικό του Τμήματος με στόχο την Ετήσια Απογραφική Έκθεση Αξιολόγησης. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής: Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Τσακίρη, Δ., (Υπεύθυνη Ο.Μ.ΕΑ), (2012) Δημιουργία βάσης δεδομένων για τη συλλογή στοιχείων από τους Φοιτητές του Τμήματος με στόχο την Αξιολόγηση του Μαθήματος και την αξιοποίησή τους στη διαδικασία εξέλιξης των μελών ΔΕΠ. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής: Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Τσακίρη, Δ., (Υπεύθυνη και συντάκτρια της Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης), (2011) Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Κόρινθος, 262 σελ.

http://dsep.uop.gr/attachments/Ekth.es.axiologisis.Final.27-03-11.pdf

Τσακίρη, Δ. (Μέλος Ομάδας Έργου), 2007, Εργαλεία αξιολόγησης του Επιμορφωτικού Προγράμματος: Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη της κριτικής-δημιουργικής σκέψης, Φορέας Ανάθεσης: Ο.ΕΠ.ΕΚ-ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ 2006-2007, Καθηγητής Β. Κουλαϊδής, Επιστημονικός Υπεύθυνος Προγράμματος, σελ.23

Τσακίρη, Δ. (Υπεύθυνη Έρευνας), (2005). «Αποτύπωση ερευνών για εκπαιδευτικά θέματα που εκπονήθηκαν από το 1996-2001 από ελληνικά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ερευνητικά ινστιτούτα», Φορέας Ανάθεσης: Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, 150 σελίδες

http://www.kee.gr/html/research_main.php

Tsakiris, D. (Coordinatrice Trasnationalle), Giust-Desprairies F, Kaneklin C, (2005). «Processus et résultats d’une recherche-formation pour des enseignants ayant des difficultés dans la gestion de leurs classes. Approche psychosociale clinique », ΦορέαςΑνάθεσης Comenius 2.1 Socrates, 245 σελίδες

http://www.isoc.siu.no./isocii.nsf/webEdit/942672001Project

http://www.kee.gr/html/research_main.php

Τσακίρη, Δ. (Υπεύθυνη Έρευνας), (2001). Πόρισμα ερευνητικής εργασίας «Συστήματα πιστοποίησης γλωσσομάθειας Ξένων γλωσσών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης», Φορέας Ανάθεσης: Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας κατόπιν αιτήματος του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, 81σελίδες

http://www.kee.gr/html/research_main.php

Τσακίρη, Δ. (Υπεύθυνη Έρευνας), (2001). Πόρισμα εμπειρικής έρευνας «Χρησιμότητα και τρόπος αξιοποίησης των βιβλίων αξιολόγησης των μαθητών του Λυκείου που εκπονεί το Κ.Ε.Ε» Φορέας Ανάθεσης: Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας - Πρόγραμμα Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ, Έργο: 1.2(γ)2, 86 σελίδες

http://www.kee.gr/html/research_main.php

Τσακίρη, Δ. (Υπεύθυνη Έρευνας), (2000). Μελέτη : «Αξιολόγηση και εκπαιδευτικά συστήματα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκριτική μελέτη των συστημάτων αξιολόγησης της Εκπαίδευσης » (σε συνεργασία με την Χ. Μικρογιαννάκη) Φορέας Ανάθεσης : Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας κατόπιν αιτήματος του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, 81σελίδες

http://www.kee.gr/html/research_main.php

Τσακίρη, Δ. (Υπεύθυνη Έρευνας), (1998). Πόρισμα έρευνας: «Εφαρμογή και αποτελέσματα των νέων τρόπων αξιολόγησης των μαθητών της Α´ Λυκείου στα Πειραματικά σχολεία». Φορέας Ανάθεσης: Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ, Έργο: 1.2(γ)2, 110 σελίδες.

http://www.kee.gr/html/research_main.php

Tsakiris, D. (Υπεύθυνη Έρευνας), (1997). Πόρισμααξιολόγησηςπρογράμματοςεπιμόρφωσης: “Rapport d’évaluation des formations «Prévention du VIH-SIDA» à l’intention de personnes ressources santé et de médecins inspecteurs”. ΦορέαςΑνάθεσης: Ministère de la Jeunesse et des Sports (Γαλλία) καιτο I.N.J.E.P (Institut National de la Jeunesse et de l’Education Populaire), 252 σελίδες.

Tsakiris, D. (Μέλος Ομάδας Έργου), (1997). Πόρισμαέρευνας: “La problématique de formation chez les Professeurs débutants”.  Ministère de l’Education Nationale (Γαλλία),  37 σελίδες (και παράρτημα 156 σελίδων)

Εκθέσεις από τη συμμετοχή σε ομάδες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για Θέματα Παιδείας

Tsakiris, D. (Expert), (2003). “Second Report on the activities of the Working Group on Basic Skills, Foreign Language Teaching and Entrepreneurship – 1.2 Developing skills for the knowledge society, 3.2 Developing the spirit of enterprise, 3.3 Improving foreign language learning”, Συμμετοχή στην επεξεργασία και σύνταξη του κειμένου με την ιδιότητα του Εθνικού εμπειρογνώμονα, Commission expert group on “Key competencies”  Ιούνιος 2003, 37 σελίδες.

Tsakiris, D. (Expert), (2002). “The key competencies in a knowledge-based economy: Afirst step toward selection, definition and description”, Συμμετοχή στην επεξεργασία και σύνταξη του κειμένου με την ιδιότητα του Εθνικού εμπειρογνώμονα, Commission expert group on “Key competencies”,  27 Μαρτίου 2002, 26 σελίδες.