Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία (Υ1) |
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία (Υ1) Άννα Τσατσαρώνη ECTS 4 Στο μάθημα αυτό εξετάζονται βασικά στοιχεία του κοινωνικού κόσμου και προσεγγίζονται μια σειρά από διαφορετικά θέματα και τομείς της κοινωνιολογίας. Ειδικότερα, στο μάθημα οριοθετείται η επιστήμη της κοινωνιολογίας και διερευνάται η γένεσή της στις σύγχρονες βιομηχανικές κοινωνίες, γίνεται ο προσδιορισμός των αντικειμένων της, αναδεικνύονται οι ποικίλες θεωρήσεις για την ανάλυσή τους και εξηγείται η εξέλιξη του κοινωνιολογικού στοχασμού στο πλαίσιο των νεωτερικών και των μετανεωτερικών κοινωνιών. ΄Εμφαση δίνεται στους θεμελιωτές και τους κλασικούς της κοινωνιολογίας, καθώς και στις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις: το (δομο)λειτουργισμό, τη θεωρία των συγκρούσεων και τη θεωρία της κοινωνικής/συμβολικής διαντίδρασης. Κάθε μία από τις επιμέρους ενότητες εστιάζεται στις βασικές έννοιες, που αποτελούν την «πρώτη ύλη» με την οποία κατασκευάζονται η κοινωνιολογική θεωρία και τα επιχειρήματα, καθώς επίσης και στη βασική ορολογία η οποία είναι αναγκαία για την περιγραφή των κοινωνικών φαινομένων που εξετάζονται. Στόχοι Οι στόχοι του μαθήματος είναι:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/-τρια θα είναι σε θέση να:
Γενικές Ικανότητες Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών αντλούμενων απο τη βασική κυρίως βιβλιογραφία, ικανότητες παρατήρησης, επαρκείς αναλυτικές δεξιότητες, ανάπτυξη επιχειρημάτων. Δομή Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται με διάλεξεις. Το μάθημα απαιτεί τη συμμετοχή των φοιτητριών/φοιτητών και συχνά λαμβάνει διαλογική ή/και «σεμιναριακή μορφή», οι οποίες προϋποθέτουν ότι οι φοιτητές/ -ριες μελετούν συστηματικά το διδακτικό υλικό που προτείνεται κατά τη διάρκεια των παραδόσεων και αναρτάται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-class. Αξιολόγηση Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει: A._ Αξιολόγηση εργασίας (μικρής έκτασης), η οποία αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές βιβλιογραφικές πηγές του γνωστικού αντικειμένου (20% του τελικού βαθμού. Β_ Γραπτή δοκιμασία (80% του τελικού βαθμού). Η εργασία είναι προαιρετική. Προϋπόθεση για την κατάθεση της εργασίας είναι η τακτική παρακολούθηση (δηλαδή εννέα (9) τουλάχιστον από τις δέκα τρεις (13) διαλέξεις του μαθήματος). Οι φοιτητές/-ριες που δεν μπορούν να ικανοποιήσουν την παραπάνω προϋπόθεση, βαθμολογούνται με βάση τη γραπτή δοκιμασία (100% του τελικού βαθμού). Οι φοιτητές ενημερώνονται ότι ο συνδυασμός εργασίας και γραπτής δοκιμασίας λειτουργεί, κατά κανόνα, υπέρ του φοιτητή και ότι η εκπόνηση εργασιών διευκολύνει την εις βάθος κατανόηση του περιεχομένου του μαθήματος συντελώντας στην παραγωγική μάθηση. Βιβλιογραφία
|